Comsjön

Efter lite tömning oh påfyllning av vatten så gav vi oss åter igen ut på vägarna. Även denna dag mot betalvägarna så att vi slipper oväntade och chockande små gator som vi inte kan åka på. Trodde vi... Återigen, när vi skulle ut från vår lilla "sovort" så blev det smala serpentiner med maxlängd 8 meter och vi fick bryta även dessa regler. Vi anade vad vi hade att vänta oss och vår rädsla blev sann. Men även denna gång tog vi oss ut ur eländet och upp på motorvägen med en utsikt som var wow.
Filmerna ligger på Instagram!
 
 
Vi körde förbi Milano men pga miljözonerna så får vi inte åka in där. Hade jag beställt miljödekaler så hade vi fått de....men de blev inte så. 

Mot målet för dagen, Comosjön!
Men först lite shopping.
50cl burkar !!!!! Gissa om jag blev lycklig.
 
 
Comosjön!
 
Lite som en dröm och/eller tagen ur en film. 
När vi var o handlade ringde jag runt till lite campingar och de var fullt överallt. Men så till slut fick jag tag på en plats på en liten camping som heter Campeggio La' Vedo. På vägen dit slog vi ännu ett rekord i trångt. Vi trodde vi hade nåt gränsen med 10-30 cm på sidorna men denna gång fick bilen vika in backspeglarna när vi möttes. Och när vi kom fram till campingen blev kvinnan jag pratade med ganska paff över husbilens storlek. Vi fick plats men det är precis och vi fick dessutom sista platsen de hade. Här står de huller om buller och de finns inga 4meters regler som i Sverige. Vår granne står så nära att jag kan nudda deras bil om jag öppnar fönstret. Men de har sin charm...om man bara ska stanna en natt. Och vi har första parkett till deras lilla restaurang som varit proppfull med människor hela kvällen. Fast vi kände oss som att bo i ett dockhus så vi fick dra för och krypa in i vår grotta, precis som den Svensk man é haha

Jag ska se om jag får lite foton i morgon bitti på campingen. 

Suttit hela kvällen med Google maps och försöker lägga bästa rutt. Enligt Jocke, som nu tröttnat rejält på ångestframkallande känslor vid minivägar, så skulle han ställa aset här och flyga hem. Han berättade t.o.m för ägaren av denna camping att eländet är till salu HAHA 

Zero out
/Familjen Petré

Kommentera inlägget här :