De blev en dag på stranden

Lite slitna från gårdagen var vi i morse. Alla sov länge men som den adhd-are jag är så skuttade jag upp först o bärjade packa för stranden. Gick o hämtade bilen o gjorde ordning för att komma iväg. 
Vi blev jättesena och jag tror klockan var 13.30 när bilen började rulla och när vi väl kom fram till den plats jag fått på google maps av Amro, så fanns det inte en endaste parkering. Vi körde runt i 40-50 minuter och beslutade oss för att åka tillbaka hem till vår strand. Då skrev Amro att vi skulle komma tillbaka och han kunde fixa en plats direkt. O de gjorde han. Frugan har jobbat med uthyrningslägenheter så hon vet var de finns dolda parkeringar och öppna grindar
Väl på stranden hade de med sig en annan svensk familj som precis som oss funderar på att flytta dit. De pratar dock flytande spanska och har bott 6 år på Gran Canaria....så steget för dem är kanske inte lika stort. Men älskar att prata med alla olika svenskar här som alla sitter på olika stories. 

En rolig lek som jag åkte ut ifrån direkt.... 
 
Jag o Jocke gick till en restaurang och kköpte pizzor o tog med till stranden. Lunch 15.30... vi kkör "Spanish-style" 
 
På kvällen bestämde vi oss för att handla mat, äta i husbilen och ta de lugnt. De blev handlat mat och äta i husbilen men sedan började Jocke jobba o jag fick för mig att storstäda husbilen.... O ni som känner mig vet i att jag inte bara kan torka lite i hörnet utan måste gå ALL IN. Efter att 2/3 delar av husbilen var färdig bestämde jag mig för att ta resten i morgon. Klockan var ju ändå 23.30.


Vi har även förlängt vår campingplats till fredag och i morgon ska vi förlänga vår skruttbil också. Så minst 6 dagar har vi kvar o de känns jättebra. 

Ingen karta idag, bara ToR Fuengirola beach.
 
Que duermas bien y nos vemos mañana.
/Familjen Petré

Kommentera inlägget här :