Tårar

Idag körde vi mot Fuengirola och camping Cabopino. Sedan jag läste mailet i morse om att Elias flyg var bokat till 20.55 var stämningen låg och väldigt känslosam. Elliot var ledsen, ville inte äta frukost och då ville inte heller Elton. Hela vägen mot Fuengirola, ca 3 timmar, var tuff. Jag visste att vi närmade oss att säga hej då till Elias. Det gör alltid så ont när han ska lämna oss men ännu mer denna gång eftersom han skulle åka ifrån vår semester och till ett annat land, helt själv. 
 
 
Vi bokade två nätter på campingen eftersom vi inte riktigt vet vad vi vill. Det ska vi spåna mer i i morgon. 
 
Sedan åkte vi mot Malaga och flygplatsen. Parkerade på Ikea och tog en Uber till flyget. Väl där fick vi veta att det var jag som skulle eskortera Elias till flyget. Hade fått info att det skulle komma någon och följa honom men icke. Så jag fick ett tillfälligt "passerkort" för att ta mig genom tullen och ut "på andra sidan" Kändes lite konstigt och extremt ovanligt att gå igenom tullen och förbi Taxfree (handlade så klart lite godis) och sedan sitta vid gaten. Och sedan kom den där tuffa hejdå....en tjej kom och sa till oss att det var dags för Elias att gå på och allt blev så plötsligt att tårarna rann utan att de gick att stoppa. Följde Elias genom fönstret, genom hela korridoren till flyget. Såg honom kliva på genom glasväggarna och kände mig övergiven, liten och maktlös. Jag fick order redan från start att jag måste finnas kvar på flygplatsen tills flyget är uppe i luften. Så där satt jag i fönstret och tittade ut på flyget min son satt på alldeles ensam. Och efter 30-40 minuter backade de ut flyget och försvann bakom en vägg. Då valde jag att gå och de plingade i min mobil.... "jag vet inte vad jag känner, om jag gjorde ett misstag eller om jag fortfarande vill till pappa" AJAJ mitt hjärta brast. Jag skulle övertalat honom att stanna, men jag ville inte påverka honom. Det är hans val och han är stor nog att få välja själv. 
 
 
Sedan tog jag en Uber tillbaka till Jocke som sa att de hade sett Elias flyg starta. De åkte nämligen tillbaka till husbilen och satt där o väntade på mig. 

Nu följer jag Elias på flightradar24 och om 3 minuter ska han vara framme. Saknar så de gör ont!!
 
 
 
 

I miss you
/Familjen Petré

Kommentera inlägget här :