Påkörda

Satt här i husbilen i lugn och ro när en gammal och trasig husbil kom in på parkeringsplatsen vi ligger på.Vi hörde hur personen som körde, varvade husbilen och jag såg ut geom rutan att de här låter inte bra. De tänkte ta platsen mitt emot våran men jag ser hur husbilen kommer närmare och närmare våran tills de gungar till o Jocke halvt skriker - han körde på oss
Jag slänger mig ut utan skor och flera runt omkring oss har sett vad som hänt och kommer ut. I husbilen sitter det något som "katten släpat in" och såg ut som de aldrig sett en dusch eller tandborste. Deras bil var trasig överallt och lagad med maskeringstejp från topp till tå. Vår granne börjar konfrontera honom men han verkar inte bry sig nämnvärt. Sedan är han åter igen centimeter från att köra på vår husbil igen och då utbryter det bråk mellan vår granne och gubben, så han flyr från platsen...
Vår husbil klarade sig, han körde in i min cykel som hänger där bak och förhoppningsvis blev det inte något. Han drog ner mitt stöd, böjde trampan (åt rätt håll) så varningsskylten bak ramlade ner. 
Alla våra grannar på parkeringsplatsen kom fram till oss, hjälpte oss och hämtade nya stripes o försökte på franska att visa att de brydde sig. Pekade på övervakningskameran som sitter här osv. Dock kunde vår granne intill lite engelska och översatte åt oss. 
Vi kände oss verkligen överväldigade av hur snälla de är här och hur mycket man bryr sig om varandra.

Slutet gott - allting gott
/Familjen Petré

Kommentera inlägget här :